Voor (toekomstige) leden:

Lid worden bij Scouting Geulle is heel makkelijk: je komt gewoon naar de opkomsten! De eerste vier keer zijn namelijk gratis.

De eerste maand mag je dus geheel vrijblijvend rondkijken. Het kost je niets en je bent tot niets verplicht. Je kunt dan kijken of scouting en Scouting Geulle iets voor jou is of niet.
Na de eerste maand wordt je ingeschreven zodat je officieel lid bent van de groep. Dan start ook de maandelijkse contributie, maar hoef je nog geen compleet uniform te hebben.

Na drie maanden wordt eindelijk met jou overlegd of en wanneer je geïnstalleerd gaat worden. Het is dan pas nodig dat je een uniform gaat aanschaffen met alles wat er bij hoort. Pas na de installatie mag je de groepsdas en insignes dragen op je uniform.

Hoe alles verloopt, wat de regels zijn en wat je mag en kunt doen hoor je allemaal van de staf van die speltak.

Klik hier voor een overzicht van de kosten van een lidmaatschap.

Onze speltakken:
Bevers5 t/m 7 jaar
Welpen7 t/m 11 jaar
Scouts11 t/m 15 jaar
Explorers15 t/m 18 jaar
Voor (toekomstige) leiding:

Zoals bij elke vrijwilligersvereniging is ook Scouting Geulle altijd op zoek naar enthousiaste vrijwilligers als leiding maar ook voor diverse andere functies binnen de groep en stichting.

Binnen scouting is het mogelijk om te groeien in de eigen ontwikkeling, van het helpen op de normale opkomsten tot en met bestuursfuncties en ondersteunende rollen voor de groep. Er is dus voor iedereen iets binnen scouting te vinden waar men met passie aan bezig kan zijn om zo een leuke en constructieve invulling aan de vrije tijd te geven.

Mocht u of iemand die u kent interesse hebben of meer informatie willen omtrent het meewerken aan Scouting Geulle, neem gerust contact op met iemand van onze groep!

Openstaande functies:
  • Leiding Welpen, Bevers en Scouts
  • Secretaris Stichting
Onze beloftes

Verklaring Omtrent het Gedrag

Alle meerderjarige leden en stafleden van Scouting Nederland zijn verplicht een VOG af te geven. Een VOG is een verklaring waaruit blijkt dat het gedrag van de betreffende persoon in het verleden geen bezwaar vormt voor het vervullen van een specifieke taak of functie in de samenleving.
Wanneer iemand geen geldige VOG kan aanleveren zal deze persoon geen deel mogen uitmaken van onze groep.
Zo zorgen wij ervoor dat onze scoutinggroep een veilige speelomgeving blijft voor onze leden.
Daarnaast vervult de groepsbegeleider (Martin Boer) de rol van vertrouwenspersoon in onze groep.

Jantje Beton

Buiten bezig zijn is van oudsher al een belangrijk onderdeel geweest van scouting. Ook nu vinden wij buiten spelen nog steeds belangrijk, en veel van onze activiteiten vinden dan ook buiten plaats. Daarnaast collecteren wij elk jaar voor Jantje Beton, een stichting die zich inzet om buiten spelen voor kinderen veiliger te maken.