De kosten voor een lidmaatschap bij onze groep kunnen verdeeld worden over drie categorieen:

De maandelijkse contributie

De eerste maand is geheel vrijblijvend en gratis. Als men na die proefperiode wil blijven dan zijn de kosten €9 per maand.

Een uniform

Een uniform verschilt per speltak, maar in het algemeen komt het neer op een blouse in de juiste kleur waar diverse tekens op gezet worden en een groepsdas.
De blouse zal dan ook elke 4 jaar vervangen moeten worden als het jeugdlid over gaat naar een andere speltak. Per speltak geldt dat een uniform pas aangeschaft hoeft te worden als het lid geïnstalleerd wordt.
Er zijn verschillende opties om aan een uniform te komen:
– Nieuw bij ScoutShop (€31,95).
– Tweedehands van voormalige leden.
– Gehuurd voor €1,50 per maand. Dit wordt opgeteld bij de contributie.
De groepsdas moet apart gekocht worden bij onze groep en kan niet gehuurd worden. Deze kost €18. De groepsdas blijft hetzelfde in alle speltakken en hoeft dus maar een keer aangeschaft te worden.
De tekens voor op de blouse zijn bijna allemaal in de ScoutShop te krijgen, maar enkele tekens zijn alleen bij onze groep verkrijgbaar. Daarom bieden wij ook het totaalpakket van tekens bij ons te koop aan. Afhankelijk van welke tekens u nodig heeft, kost dit pakketje ongeveer €12. De tekens kosten bij ons even veel als bij de ScoutShop.

Weekenden, zomerkampen en andere extra activiteiten

In het algemeen bedraagt de deelname aan een weekend (vrijdagavond t/m zondagmiddag) €15 per persoon. Is het weekend om welke reden dan ook korter, dan zal dat bedrag uiteraard minder zijn.
Zomerkampen zijn altijd in de zomervakantie en duren 1 week. De kosten hiervan bedragen momenteel maximaal €150 per persoon.
Alle andere activiteiten zullen per activiteit bekeken worden. Dit hangt uiteraard sterk af van de kosten hiervan. Wij proberen echter deze activiteiten zoveel mogelijk te bekostigen van de maandelijkse contributie.
In alle gevallen zal er (ruim) van tevoren een inschrijvingsbrief meegegeven worden met de exacte gegevens omtrent aanvang en einde, de locatie en het bedrag voor deelname.
Deelname aan een activiteit waar extra kosten aan verbonden zijn altijd geheel vrijwillig!

Bij weekenden en zomerkampen wordt er vanuit gegaan dat elk jeugdlid zelf minimaal beschikt over:
– Een slaapzak (bevers slapen altijd binnen, alle andere speltakken bij voorkeur buiten in tenten)
– Slaapmatje (stretchers, luchtbedden en veldbedden worden om verschillende goede redenen ontraden)
– Stevige kleding die tegen een stootje kan, goed schoeisel, regenkleding, etc.
– Bord, mok, bestek (voorzien van naam)
– Een tas waar de eigen bagage in zit.
Dit hoeft allemaal geen topkwaliteit te zijn; veel jeugdleden redden zich de eerste tijd prima met materiaal van bijvoorbeeld de Action of de Lidl. Tweedehands materiaal van de legerdump is ook een optie.
Naarmate een lid langer bij de groep zit, kan er voor gekozen worden deze goedkopere items stukje bij beetje te vervangen voor materialen van betere kwaliteit die meer comfort bieden.

Betalingen worden altijd gedaan aan de stichting via het bankrekeningnummer NL11 RABO 0116 0997 39.

Mocht u wat krapper bij kas zitten dan is het mogelijk om aanspraak te doen op Stichting Leergeld of het Volwassenenfonds Sport en Cultuur.